Četrti dan v CŠOD, 17. 3. 2022

Dan se je začel z jutranjo telovadbo in zajtrkom.

Nato smo po skupinah odšli v delavnice. Prva skupina je spoznavala orientacijo in se pripravljala na orientacijski pohod, ki nas čaka v petek dopoldne. Druga skupina pa si je najprej ogledala vrt z dišavnicami, ki se nahaja ob našem domu.

Jaz sem bil v drugi skupini. Spoznal sem rožmarin, sivko, lovor, smilj … Učiteljica Lili nam je povedala, kako lahko rastline povohamo, ne da bi jih trgali. Z roko jih moramo nežno pobožati in naše roke bodo dišale. Potem smo šli v učilnico in si naredili  dišečo vrečko, ki smo si jo morali zašiti sami. Učiteljica pa nam je v vrečko nasula malo soli in cvetove sivke.

Nadaljevali smo z orientacijo. Ponovili smo strani neba, ugotavljali, kje se točno nahajamo in to določali tudi s kompasom.

Po kosilu smo spoznavali gibanje morja ali bibavico. S posodami smo šli na obalo in poiskali različne morske živali. Ker je bila polna luna, je bila zelo močna oseka. Živali smo potem opisovali in reševali učne liste.

Po večerji smo se imeli predavanje o svetlobnem onesnaževanju. Zvedeli smo, kako to onesnaževanje škoduje naravi. Druga skupina pa je šla v Portorož.

Pred spanjem so nekateri igrali odbojko, nekateri pa smo že začeli pospravljati svoje stvari v kovčke.

Jutri v petek pa nas čaka še orientacijski pohod po Seči ter odhod proti domu.

Goran Šmintič, 7. a

Tretji dan v CŠOD Burja, 16. 3. 2022

Že tretje jutro smo se zbudili ob 7. uri. Takoj za tem, ko smo se oblekli in uredili, smo se zbrali na igrišču. Tam nam je učitelj povedal, kako se bomo odpravili do Sečoveljskih solin.

Po zajtrku se je naša skupina odpravila v soline peš, druga pa se je peljala s kanuji. Od doma Burja in do solin je pot dolga približno 5 km. Med potjo smo se ustavili na hribu, od koder je čudovit razgled do celotnih solin. Zvedeli smo, kako so nastale in da so velike kot 550 nogometnih igrišč s tribunami.

Ko smo prišli do vhoda v soline, smo se naučili, kako se moramo v solinah obnašati. Soline so zaradi svoje zgodovine kulturna dediščina Republike Slovenije. To pomeni, da v solinah marsičesa ne smemo početi, npr. se voziti z avtomobilom, hoditi po neoznačenih poteh, trgati rastlin, glasno govoriti in motiti divje živali, sprehajati kužkov … V soline smo hodili nekaj metrov drug za drugim v popolni tišini, opazovali naravo in prisluhnili zvokom iz narave. Ko smo prispeli do majhne trgovinice, smo si lahko kupili čokolado s soljo, solni cvet in druge izdelke s soljo. Nato smo si v muzeju ogledali maketo solin v razmerju 1: 1000. V tem času je s kanuji prispela tudi druga skupina in nam predala reševalne jopiče. Skupaj smo pomalicali in se tudi mi vkrcali v dva kanuja. Pred tem smo morali dobro prisluhniti navodilom. Naučili smo se veslati v ritmu, obrniti kanu in se tudi ustaviti. Zelo dobro nam je šlo, čeprav je bilo mrzlo in bilo tudi nekaj valov. Ko smo prispeli v pristanišče, smo morali kanu zvleči na kopno in ga očistiti.

Nato smo imeli nekaj prostega časa in kosilo.  Popoldan pa smo imeli lokostrelstvo, druga skupina pa življenje v bibavici. Streljanje z lokom je bilo super, saj smo streljali v treh krogih in zadetke tudi točkovali.  V vsakem krogu smo imeli po 3 poskuse. Bil sem zelo vesel, saj sem v tretjem krogu zadel 29 točk od 30.

Zatem smo imeli še nekaj prostega časa. Po večerji so nas čakale sprostitvene vaje ter zlaganje kock po spominu. Dan je bil poln lepih doživetij, saj nas danes obiskala tudi gospa ravnateljica.

Goran Šmintič, 7. a

  1. 3. 2022 – drugi dan šole v CŠOD Burja

Danes so nas učitelji zbudili ob 7. uri. Hitro smo se oblekli, pospravili sobe in se odpravili na jutranjo telovadbo. Nato so reditelji pripravili mize za zajtrk. Večina je zajtrkovala čokolino.

Zatem smo si v nahrbtnik dali malico ter se odpravili proti Piranu. Pot je ves čas potekala ob morju. Med potjo smo se pogovarjali in občudovali mogočne hotele ter velike ladje v Marini Portorož. V Piranu smo se za nekaj časa ustavili na Tartinijevem trgu, ki je središče Pirana. Trg je dobil ime po slavnem piranskem violinistu in skladatelju Giuseppeju Tartiniju. Spomenik stoji pred občinsko stavbo. Potem smo se razdelili v dve skupini. Prva skupina si je najprej ogledala muzej školjk, v katerem smo lahko občudovali na stotine školjk in polžev iz celega sveta. Bilo je zelo zanimivo. Zatem smo šli še na obzidje do cerkve in opazovali Piran ter slovensko obalo. Šli smo tudi mimo najstarejše ohranjene hiše, ki ji domačini pravijo  »benečanka«. Zatem smo se vrnili v center, si privoščili sladoled in porabili nekaj časa in denarja še za nakup spominkov.

Do kosila smo se z avtobusom vrnili v dom Burja, kjer nas je čakalo kosilo in »zaslužen« prosti čas, ki pa je zelo hitro minil, saj ga je večina preživela na igrišču.

Popoldan je ena skupina spoznavala Forma vivo, druga skupina pa se je učila preživetja v naravi in postavljati šotore.

Popoldanske dejavnosti so minile zelo hitro, prav tako tudi čas po večerji, ki smo ga preživeli ob zabavnih družabnih igrah, ki se imenujejo odprti krog.

Čakalo nas je samo še krajše druženje, pisanje dnevnika in priprava na počitek.

Zelo se že veselimo jutrišnjega dne.

Neža, Pia, Petra, Kaja, Julija in Sana

Prvi dan šole v naravi v CŠOD Burja, 14. 3. 2022

Zjutraj je sonce ob sedmi uri že veselo sijalo. Ob 8. uri pa smo bili sedmošolci že skoraj vsi pred šolo in čakali na ostale prijatelje ter na avtobus, ki nas je ob 8.20 odpeljal proti morju.  

Vožnja do Portoroža oz. do Seče je trajala približno tri ure. Med potjo smo se ustavili na počivališču Lukovica, da smo imeli malico.

V CŠOD Burja nas je najprej pozdravila gospa Neva, ki nas je najprej pospremila do bungalovov, kamor smo se potem tudi vselili. Nato nam je razložila, kako bo potekal naravoslovni teden. Sledilo je kosilo, ki je bilo zelo okusno.

Nato smo dobili listke, na katerih so bile barvne črte in naša imena.  Poiskati smo morali listke z enakimi črtami in sestaviti črko skupine, v kateri bomo ves teden.

Potem so se začele dejavnosti, in sicer lokostrelstvo ter ogled razstave kamnitih kipov na prostem. To je Forma viva, ki se nahaja v okolici doma.

Bila sem v skupini lokostrelstva. Učitelj Leon nas je naučil, kako se strelja z lokom. Bilo je zelo zanimivo in vsi v skupini smo bili uspešni.  Nato smo imeli malo prostega časa, ki smo ga namenili igram z žogo.

Ob 18.30 nas je čakala večerja, zatem pa večer na temo »modro nebo«. Učiteljica Lili nam je povedala vse o svetlobnem onesnaževanju. Prebrali pa smo tudi bajko o Orionu. Nato smo si šli ogledat zvezde, vendar jih ni bilo veliko, ker je bilo nebo oblačno.

Nato smo šli v bungalove in se začeli pripravljati za spanje.

Kaja Eršte, 7. a

Danes, smo se z avtobusom odpeljali v CŠOD Burja. Vožnja je bila zelo zabavna, saj smo med potjo poslušali glasbo.

V CŠOD-u so nas sprejeli zelo lepo. Razdelili so nas po sobah in v vsaki sobi smo morali določiti dežurne.

Po kosilu smo si postlali postelje in si uredili sobe. Zatem smo se razdelili v skupine. Moja skupina si je ogledala Formo vivo, razstavo kamnitih kipov na prostem. Nato smo del poti hodili v tišini in z zavezanimi očmi. Dobro smo morali poslušati, saj smo morali na koncu povedati, katere šume smo slišali. Nato smo se v parih postavili v vlogo fotoaparata in fotografa. Fotograf je moral na podlagi spomina narisati kip, ki ga je prej nekaj sekund opazoval. Risali smo s črnim ogljem na bel papir. Bilo je zanimivo, ker smo delali v parih. Potem si je lahko vsak izbral eno sliko in pobarval ozadje kipa z različnimi naravnimi barvami, ki smo jih našli v naravi. Sledil je kratek odmor. Nato smo šli v učilnico, se usedli na blazine in si ogledali film o solinarstvu. Gospa Lili nam je predstavila tudi orodje in opremo, ki jo potrebujejo delavci v solinah. Na koncu smo poskusili še različne vrste soli. Pri tem smo se zelo zabavali. Najboljša sol je solni cvet.

Do večerje smo igrali košarko, nogomet in odbojko. Za večerjo smo jedli ribje palčke in krompir. Kaj bi lahko bilo še boljše za zaključek prvega dneva v šoli v naravi?

Zala Vimer, 7. b

Sedmošolci sporočamo, da smo srečno in varno prispeli na obalo. Pošiljamo vam topel morski pozdrav in se veselimo novih dogodivščin.
Več fotoutrinkov pošljemo v naslednjih objavah.

7. a in 7. b z razrednikoma

 

 

Dostopnost